دسته‌بندی نشده

نحوه شستشوی هد جت پرینتر

نحوه شستشوی هد جت پرینتر
جت پرینتر درشت نگار چیست؟
تفاوت جت پرینتر با لیزر جت چیست؟
دستگاه جت پرینتر چاپ روی سلفون بستنی
قیمت جت پرینتر
چاپ نامرئی با جت پرینتر
چاپ روی پالت با جت پرینتر
بهترین جت پرینتر برتر بازار 
نحوه شستشوی هد جت پرینتر
نوار نقاله جت پرینتر
جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات
جت پرینتر دومینو
بهترین مارک جت پرینتر

نحوه شستشوی هد جت پرینتر را بدانید! در این مقاله از دیبا جت پرینتر میخواهیم به نحوه شست و شوی هد جت پرینتر بپردازیم تا شما عزیزان بدانید به چه صورت می توانید هد چت پرینتر را شست و شو بدهید. تا آخر این مقاله همراه ما باشد.

قیمت جت پرینتر صنعتی

نحوه شست و شو هد جت پرینتر

نحوه شستشوی هد جت پرینتر را بدانید!یکی از مشکلاتی که کاربران دستگاه‌های جت پرینتر با آن مواجه هستند، خشک شدن جوهر بر روی نازل‌های هد چاپ است که در نتیجه هد چاپ  جوهر جت پرینتر از بین می‌رود. پس از مدتی عدم چاپ با جت پرینتر، رنگدانه های هد دستگاه خشک می شوند و خروجی جوهر را مسدود می کنند. برخی از جت پرینترها از پوشش لاستیکی برای حل این مشکل در زمانی که دستگاه استفاده نمی شود استفاده می کنند. اما این راه حل نیز چندان موثر نیست زیرا در هر صورت این پوشش نمی تواند از خشک شدن جوهر جلوگیری کند و فقط آن را برای مدت معینی به تاخیر می اندازد. هنگامی که جوهر شروع به خشک شدن می کند، چگالی قطره تحت تاثیر قرار می گیرد و نازل ها دیگر نمی توانند جوهر را بیرون بیاورند. 

راه های مقابله با خشکی جوهر در جت پرینتر

نحوه شستشوی هد جت پرینتر را بدانید!هترین راه برای مدیریت جوهر جت پرینتر خشک استفاده از چاپگر جت پرینتر به صورت مداوم است. حتی زمانی که خط تولید به هر دلیلی کار نمی کند، بسته به نوع جوهر موجود در دستگاه، لازم است هر چند روز یک بار تعداد معینی چاپ با دستگاه انجام شود تا جوهر روی دستگاه خشک نشود. مسیر.. علاوه بر این، دستگاه ها از تکنیک های پرچ دستی و اتوماتیک برای حل این مشکل استفاده می کنند. هنگامی که هدها برای مدت طولانی چاپ نمیشوند، خشک شدن جوهر ممکن است باعث از بین رفتن نازل های سر دستگاه شود.

با قرار دادن هد دستگاه در یک حلال مخصوص در عرض چند ساعت تا چند روز می توان هد دستگاه را بازیابی کرد و دوباره کار کرد. در هر صورت بهتر است این کار توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود تا از ضربه بیشتر به سر دستگاه جلوگیری شود. در هر صورت باید بدانید که شستشوی مکرر و پرچ های متعدد مصرف جوهر را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در نهایت هزینه چاپ را افزایش می دهد.علاوه بر این، یکی از راه‌هایی که برای تشخیص گرفتگی نازل‌ها در اثر خشک شدن جوهر استفاده می‌شود، انجام یک چاپ آزمایشی و دیدن نتیجه چاپ برای شناسایی نازل‌های گرفتگی است.

نحوه شست و شو هد جت پرینتر

نحوه شست و شو هد جت پرینتر

اسپری حلال بر روی هد جت پرینتر

نحوه شستشوی هد جت پرینتر را بدانید! نحوه شست و شو هد جت پرینتر، حلال مخصوص را از فاصله مشخصی روی هد اسپری کنید. این عمل را سه بار تکرار کنید، سپس با فشار دادن پمپ مخصوص (به اصطلاح پرچ) جوهر را به سمت سر دستگاه هدایت کنید. اگر جوهر صاف و بدون حباب خارج نشد، این کار را تکرار کنید.

مسیر شویی هد جت پرینتر

جت پرینتر ها به دلیل استفاده از جوهر نیاز به نگهداری خاصی دارند. با توجه به اینکه جوهر موجود در دستگاه به مرور زمان خشک می شود، این خشکی می تواند به قسمت های مختلف دستگاه از جمله هد جت پرینتر آسیب برساند. علاوه بر این، استفاده از جوهر نامناسب یا آلودگی جوهر می تواند باعث مسدود شدن مسیر شود. یکی از کارهایی که برای رفع این مشکلات در شرکت های ارائه دهنده خدمات جت پرینتر انجام می شود پاکسازی مسیر است. بهتر است این کار توسط یک تکنسین مجرب از ارائه دهنده خدمات جت پرینتر انجام شود تا در حین تمیز کردن مسیر آسیبی به دستگاه وارد نشود. نحوه شستشوی هد جت پرینتر به این صورت هم امکان دارد.

مسیر شویی هد جت پرینتر چگونه انجام می شود؟

شستشوی مسیر به روش های مختلف انجام می شود. مشخص ترین و شناخته شده ترین روش شستشوی مسیر از ابتدای مسیر یا به عبارت ساده تر از کارتریج است که تمام مسیر دستگاه از کارتریج شسته می شود و در طول مسیر تمام لوله ها فیلترها و سر ماشین نیز شسته می شوند. لازم به ذکر است که اگرچه مسیر شستشو بخشی از مشکلات ایجاد شده برای جت پرینتر را برطرف می کند. اما فرآیند تمیز کردن برای سیستم هد و فیلتر دستگاه مفید نیست و طول عمر هد و فیلتر جت پرینتر را کاهش می دهد. بنابراین انجام مکرر آن منجر به از دست دادن سر می شود و پیشنهاد شست و شوی دیبا جت پرینتر فقط برای موارد خاص و ضروری و زیر نظر کارشناسان این شرکت می باشد.

معمولا تمیز کردن مسیر زمانی انجام می شود که در هد دستگاه انسداد وجود داشته باشد یا برای مدتی نیازی به پرینت با دستگاه نباشد. در چنین مواقعی می توانید با توجه به توضیحات کارشناسان مربوطه و یا توسط آنها با این شرکت تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید. بهترین راه برای افزایش طول عمر دستگاه استفاده از جوهر مناسب و مطمئن و استفاده مداوم از دستگاه می باشد.

دیبا جت پرینتر بهترین راه ها را برای نحوه شستشوی هد جت پرینتر برای شما پیشنهاد داد تا بتوانید به راحتی شست و شو را انجام دهید. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *