اخبار ومقالات

جت پرینتر درشت نگار چیست

جت پرینتر درشت نگار چیست؟
جت پرینتر درشت نگار چیست؟
تفاوت جت پرینتر با لیزر جت چیست؟
دستگاه جت پرینتر چاپ روی سلفون بستنی
قیمت جت پرینتر
چاپ نامرئی با جت پرینتر
چاپ روی پالت با جت پرینتر
بهترین جت پرینتر برتر بازار 
نحوه شستشوی هد جت پرینتر
نوار نقاله جت پرینتر
جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات
جت پرینتر دومینو
بهترین مارک جت پرینتر

جت پرینتر درشت نگار چیست؟ کاربر این نوع جت پرینتر چیست؟ در این مقاله از دیبا جت پرینتر همراه ما باشید تا دستگاه جت پرینتر درشت نگار را باهم بررسی کرده و آن را بشناسید. جهت خرید جت پرینتر درشت نگار میتوانید به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید و یا بای دریافت مشاوره با شماره های ما تماس بگیرید.

جت پرینتر درشت نگار چیست؟

جت پرینتر درشت نگار ، سیستم DOD مخفف عبارت Drop on Demand Printer است و یکی از انواع سیستم های چاپ صنعتی مورد استفاده در دستگاه های جت پرینتر است. دستگاه های DOD جت پرینتر درشت نگار به دو نوع تقسیم می شوند: درشت نگار و رزولوشن. در این قسمت مقاله از دیبا جت پرینتر جت پرینتر درشت نگار به شما عزیزان معرفی خواهد شد. جدا از این توضیح بسیار مختصر دستگاه جت پرینتر درشت نگار مفصل مورد بحث قرار خواهند گرفت.

این مدل از دستگاه های جت پرینتر درشت نگار دارای نازل هایی با قطر 120 تا 150 میکرون بوده و فاصله نازل ها از یکدیگر حدود 2-3 میلی متر می باشد. تعداد نازل ها 16-12-7 و گاهی 32 نازل می باشد. چاپ های این مدل از چاپگرهای صنعتی وضوح بالایی ندارند، اما عریض هستند و معمولاً برای اقلام بزرگ مانند لوله و کیسه های بزرگ استفاده می شوند.

کاربرد جت پرینتر درشت نگار

یکی از مهمترین کاربردهای جت پرینتر درشت نگار درج کد روی سطوح جاذب و غیر جاذب مانند کاغذ، مقوا، فلز، شیشه، سرامیک، سنگ، چوب، پلاستیک، فرش و پارچه در شرایط محیطی بسیار سخت است. شرایط شرایطی مانند گرد و غبار و رطوبت، لرزش و تغییرات دما اشاره کرد. در جت پرینتر درشت نگار ، جوهر معمولاً توسط یک پمپ هوا از مخزن جوهر وارد دستگاه می‌شود (اغلب به دلیل خرابی پمپ جوهر مشاهده می‌شود - جوهر به نقطه تزریق سرم در بالای دستگاه می‌رسد) و سپس در محفظه فیلتر می‌شود و داخل نازل وارد می شود.  نازل ها بر پایه سیم پیچی و بوبین هستند که معمولاً در انتهای آن یک پیچ تنظیم جوهر وجود دارد و خروج جوهر با صدا همراه است.

انواع جت پرینتر درشت نگار در صنایع مختلف

در ایران به این نوع جت پرینتر، جت پرینتر درشت نگار می گویند و سال هاست که در صنعت لوله پی وی سی با نام تجاری Domino Casecoder شناخته می شود. SAUVEN CODAJET 5000 با مدل SAUVEN CODAJET 5000 وارد بازار جت پرینتر درشت نگار شد اما موفقیت چندانی کسب نکرد و خیلی زود بازار را ترک کرد. شرکت هایی مانند زانوسی ایتالیایی نیز برندهای موفقی در این بازار و صنعت کاشی و سرامیک بی نظیر بوده اند اگرچه رقیبی جدی به نام تاپ جت داشتند.

جت پرینتر درشت نگار ایماژ فرانسه سال هاست که در صنایع غذایی ایران با چاپ روی کارتن های مواد غذایی مطرح بوده اند.EBS همچنین یکی از قدیمی ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان جت پرینتر درشت نگار است. که تخصص آن ماشین های پرسرعت با سیستم CIJ است. آنها همچنین اولین شرکتی در جهان هستند که جت پرینتر درشت نگار قابل حمل را توسعه دادند. در سال 2005 جت پرینتر درشت نگار قابل حمل EBS250 مدال طراحی را برای تولید انواع جت پرینتر درشت نگار در جهان دریافت کرد. همچنین یک جت پرینتر درشت نگار با سیستم CIJ سری EBS6000 سالهاست که در ایران فعالیت می کند.

مشخصات فنی جت پرینتر درشت نگار   

  • قابلیت ارتفاع چاپ 2 تا 72 میلی متر
  • قابلیت جا به جایی هد چاپگر در زوایای مختلف
  • قابلیت چاپ هر نوع لوگو یا بارکد
  • شمارنده کالا بالا رونده یا پایین رونده
  • اتصال به کامپیوتر ها و یا تبلت با امکان کنترل از راه دور
  • قابلیت چاپ با سرعت 100 متر بر دقیقه
  • نرم افزار رایگان جهت سهولت در پیغام نویسی

خرید جت پرینتر درشت نگار

در هنگام خرید جت پرینتر درشت نگار باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  •         جت پرینتر درشت نگار انواع مختلفی دارند، قبل از خرید باید به نیازهای خود و وسعت دستگاه توجه کنید.
  •         جت پرینتر درشت نگار مناسب را بسته به اندازه محصولی که قصد چاپ روی آن را دارید انتخاب کنید.
  •         باید بدانید که از جت پرینتر درشت نگار صنعتی یا الکترونیکی در کارخانه ها استفاده می شود در حالی که جت پرینتر  دستی یا پرتابل در صنایع کوچک استفاده می شود. 
  •         به جوهر دستگاه توجه کنید بهتر است جوهری را برای جت پرینتر درشت نگار خود خریداری کنید ماندگارتر است.

  اگر به دنبال خرید جت پرینتر درشت نگار با قیمت مناسب هستید میتوانید به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید.

جهت اطلاعات بیشتر درباره قیمت جت پرینتر درشت نگار میتوانید به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وب سایت با مشاوران ما صحبت کنید. آنها اطلاعات لازم را درباره جت پرینتر درشت نگار به شما عزیزان ارائه میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *