اخبار ومقالات

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر

جت پرینترها در دو دسته صنعتی و دستی در بازار موجود می باشند. آموزش کار با دستگاه جت پرینتر را باید بدانید تا بتوانید این دستگاه را راه اندازی کنید. جت پرینترها نوع پیشرفته دستگاه تاریخ زن می باشند. این دستگاه ها نسبت به دستگاه های تاریخ زن قدیمی قابلیت های بسیار بیشتری دارند. دستگاه جت پرینتر دارای حافظه داخلی است و توانایی چاپ هر طرحی را که بخواهید دارند. در این مطلب به آموزش جت پرینتر صنعتی می پردازیم. با دیبا جت پرینتر همراه باشید.

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر دستی

دستگاه جت پرینتر دستی یک دستگاه قابل حمل است که می توانید اطلاعات مورد نیاز را برای چاپ به حافظه دستگاه وارد کنید. اولین روش وارد کردن متن به صورت دستی بر روی دستگاه است. این دستگاه دارای صفحه لمسی است و مانند برنامه داخل گوشی به راحتی می توانید متن مورد نظر خود را تایپ کرده و درون حافظه آن ذخیره کنید. سپس می توانید متن ذخیره شده را بر روی محصول چاپ کنید.

روش دوم واردن کردن اطلاعات بر روی جت پرینتر دستی استفاده از یک فلش مموری است. از طریق این فلش می توانید اطلاعات مورد نظر را منتقل کنید. سپس می توانید این اطلاعات را برای چاپ انتخاب کرده و بر روی محصول چاپ کنید. جابجایی لوگو با استفاده از فلش بهترین راه است.

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر دستی

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر دستی

این دستگاه دارای یک دکمه است که با فشردن آن عملیات چاپ انجام می‌شود. برای کار با این دستگاه باید دستگاه را روی بسته محصول کشیده و در همین حین دکمه دستگاه را بفشارید تا تاریخ، متن یا طرح مورد نظرتان روی بسته محصول چاپ شود. این دستگاه قابلیت چاپ روی تمامی سطوح با تمامی جنس‌ها را دارد.

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر اتوماتیک

کار با دستگاه جت پرینتر اتوماتیک بسیار آسان است. این دستگاه روی نوار نقاله نصب شده و به صورت اتوماتیک عملیات چاپ را انجام می‌دهد. جت پرینتر اتوماتیک چند مدل دارد. برخی از مدل‌ها به صورت دستی تنظیم می‌شوند؛ برخی مدل‌های دیگر نیز قابلیت اعمال تنظیمات را از راه دور از طریق بلوتوث (Bluetooth) و یا وای فای (Wi-Fi) را دارند. دستگاه جت پرینتر اتوماتیک دارای یک سنسور است که عبور محصول را تشخیص داده و تاریخ و اطلاعات مورد نظر را روی محصول چاپ می‌کند.

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر اتوماتیک

آموزش کار با دستگاه جت پرینتر اتوماتیک

مراحل آموزش کار با دستگاه جت پرینتر صنعتی به شرح زیر می باشد:

ابتدا دستگاه را روی سه پایه یا خط تولید دستگاه بسته بندی نصب کنید.

مموری را داخلی دستگاه قرار دهید تا فضای چاپ آماده شود.

براساس سرعت نوار نقاله باید سرعت دستگاه را جهت چاپ مناسب تنظیم می کنیم با افزایش سرعت چاپ را کشیده تر و با کاهش آن، چاپ را جمع تر کنید

بر اساس زاویه سنسور با پرینتر دستگاه، اندازه محصول و جهت حرکت محصول باید عددی را بعنوان تاخیر چاپ به دستگاه بدهید. تاخیر چاپ عبارت است از فاصله زمانی که سنسور محصول شما را میبیند تا زمانی که در محل دلخواه شما چاپ را انجام دهد.

اطلاعات مورد نیاز خودتون مانند تاریخ تولید، انقضا، قیمت، سری ساخت و … را فعال کنید

وارد منوی پرینت میشویم , پیغام را انتخاب می کنیم و تایید را میزنیم سپس محصولات را روی نوار نقاله می گذاریم .

هنگام نصب دستگاه بهتر است هد دستگاه به صورتی نصب شود که محصولات ابتدا از زیر سنسور رد شوند و بعد از زیر هد عبور کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *