اخبار ومقالات

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

جت پرینتر صنعتی یکی از مهم ترین ابزارها در خط تولید می باشد. اگر اطلاعاتی در مورد این دستگاه ندارید باید بدانید این دستگاه تمامی اطلاعات یک محصول را بر روی آن درج می کند. هر محصولی را که به دست می گیرد خلاصه ای روش ساخت، سال ساخت، کارخانه تولید و … بر روی آن درج شده است که توسط دستگاه جت پرینتر صنعتی انجام می شود. این دستگاه مدل های متنوعی دارد. برای مشاهده قیمت جت پرینتر صنعتی می توانید به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید.

مقایسه قیمت جت پرینترهای صنعتی

معمولا  قیمت دستگاه های Jet Printer با توجه به تکنولوژی که در آنها استفاده شده در سه رده مختلف قرار می گیرند. دستگاهای HP قیمت پایین دارند اما قیمت کارتریج  و جوهر آنها گران است. قیمت دستگاهای پیزو و دی او دی در مدهای های رزولوشن و لارج کارکتر گران تر از دستگاه های HP اما قیمت جوهر و کارتریج آنها بسیار به صرفه تر است و دستگاه ها ی CIJ  که هزینه دستگاه و قیمت خود دستگاه تنها در صورتی به صرفه است که حجم تولید بسیار بالا باشد (بیشتر از 5 چاپ در ثانیه).

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

کدام دستگاه جت پرینتر مناسب با نیاز ما است؟

دستگاه های جت پرینتر HP، با توجه به سرعت تقریبا پایین، قیمت پایین دستگاه  و هزینه بالای هر چاپ معمولا برای چاپ های کم تعداد توصیه می شوند. دستگاه های DOD در دو سیستم درشت نگار و های-رزولوشن ساخته می شوند. دستگاه های درشت نگار برای چاپهای بزرگ مناسبند و دستگاه های های-رزولوشن که کیفیت بسیار بالایی را نسبت به دستگاه های درشت نگار ارائه می دهند برای انواع چاپ با تیراژ متوسط و بالا توصیه می شوند. قیمت تمام شده و هزینه های نگهداری این دستگاه ها نسبت به مدل های دیگر پایین تر است و قیمت دستگاه به نسبت دیگر تکنولوژی ها در حد متوسط ارزیابی می شود.

اجزای اصلی دستگاه جت پرینتر چیست و هر کدام چه کاری انجام می دهد؟

هد دستگاه جت پرینتر، فتوسل، برد دستگاه و فیلتر ها اجزا اصلی دستگاه های جت پرینتر را تشکیل می دهند. البته در جت پرینتر های دستی از فتوسل استفاده نمی شود.  برای آشنایی با هر کدام از این قطعات به مطلب مربوط به آن مراجعه کنید.

از چه رنگ هایی برای چاپ با جت پرینتر می توان استفاده کرد؟

از رنگ های مختلفی برای چاپ با چت پرینتر استفاده می شود نکته ای که در خرید جوهر و حلال اهمیت دارد که حتمن به فروشنده اعلام کنید، رنگ را بر روی چه ماده ای می خواهید چاپ کنید تا رنگ متناسب با آن ماده در اختیار شما قرار دهد. عدم استفاده از جوهر مناسب ممکن است باعث عدم جذب مناسب جوهر و یا خشک شدن بسیار دیر آن بر روی محصول شود.

جوهر امنیتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جوهر امنیتی یا جوهر UV نوعی از جوهر است که توسط بعضی از دستگاه های جت پرینتر ارائه می شود. چاپی که توسط این دستگاه ها ارائه می شود معمولا توسط چشم غیرمسلح دیده نمی شود. برای دیدن چاپ این دستگاه لازم است تا نور مخصوص بر موضع چاپ تابانده شوده. این جوهر از آن رو امنیتی نامیده می شود که می توان از آن به عنوان یکی از ملاک های تشخیص جنس اصل از غیر اصل استفاده کرد.

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

7 نکته مهم در مورد جت پرینترهای صنعتی

جوهر جت پرینتر به چه صورت هایی ارائه می شود؟

جوهر به شکل لیتری و کارتریجی ارائه می شود. به استفاده کنندگان جت پرینتر توصیه می شود که متناسب با نیازشان جوهر تهیه کنند زیرا جوهر بر اثر گذشت زمان خشک می شود و استفاده از جوهر زمان گذشته باعث صدمه به دستگاه می شود.

در نظر گرفتن خدمات پشتیبانی چه میزان در خرید جت پرینتر اهمیت دارد؟

دستگاه های جت پرینتر نیاز به تامین جوهر، حلال، و قطعات مصرفی دارند. همچنین این دستگاه ها مانند دیگر دستگاه های صنعتی نیاز به سروس و بازدید دوره ای دارند و عدم سرویس و بازدید دوره ای ممکن است هزینه های بسیاری بر روی دست خریدار بگذارد و عمر دستگاه را بسیار پایین بیاورد. بنابراین هنگام خرید دستگاه جت پرینتر توجه کافی کنید که دستگاهی که تهیه می کنید خدمات پشتیبانی کامل به شما ارائه کند.

برای بالا بردن کارکرد جت پرینتر خود چه نکاتی را رعایت کنیم؟

رعایت نکات زیر به بالا بردن طول عمر و کیفیت کار جت پرینتر کمک بسیاری می کند.

چاپ مداوم: بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن جوهر در هد دستگاه گرفتن چاپ به صورت مداوم است. بنابراین حتی در زمانی که از دستگاه در خط تولید استفاده نمی کنید برنامه ی مشخصی قرار دهید تا هر چند روز یک بار تعداد محدودی پرینت توسط دستگاه جت پرینتر گرفته شود.

استفاده از جوهر و حلال مناسب: استفاده از جوهر غیراصل علاوه بر اینکه بر کیفیت چاپ تاثیر می گذارد به دستگاه ضربه می زند. بنابراین هنگام خرید جوهر توجه کافی کنید تا جوهر خود را از مراکز معتبر تهیه کنید.

تعویض به موقع فیلتر: عدم تعویض به موقع فیلتر باعث افت عملکرد دستگاه جت پرینتر می شود و همچنین احتمال آسیب به قطعات جت پرینتر را بسیار بالا می برد. بنابراین با توجه به مدل دستگاه جت پرینتر و همچنین اطلاعاتی که از فروشنده دستگاه دریافت کرده اید بسیار ضروری است که فیلتر و یا فیلترهای دستگاه جت پرینتر خود را به موقع تعویض کنید.

استفاده از محافظ برق: یکی از دلایل اصلی آسیب به دستگاه های جت پرینتر نوسانات برق است. بنابراین لازم است تا دارندگان این دستگاه ها از محافظ برق مناسب برای آن استفاده کنند تا دستگاه و یا قطعات آن بر اثر نوسانات برق آسیب نبیند. .

دستگاه های جت پرینتر چه اطلاعاتی را بر روی محصول درج می کنند؟

دستگاه های جت پرینتر برای درج قیمت، تاریخ انقضا و تولید، شماره سریال، ثبت شیفت کاری، درج علامت استاندارد و بارکد و دیگر اطلاعاتی که بر روی محصولات مختلف درج می شود استفاده می شود.

تفاوت میان چاپ نقطه ای و چاپ خطی چیست؟

بعضی از دستگاه های جت پرینتر به شکل نقطه ای و بعضی یه صورت خطی چاپ می کنند. بعضی از دستگاه های جت پرینتر امکان چاپ به هر دو شکل دارند. چاپ های نقطه ای میزان بسیار کمتری جوهر مصرف می کنند. در شکل می توانید تفاوت میان فونت نقطه و خطی را مشاهده کنید.