اخبار ومقالات

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

 

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر در چیست؟ ایا این دو دستگاه باهم متفاوت هستند؟ کاربرد و عملکر این دو دستگاه به چه صورت است؟ اشتباه گرفتن پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر یک موضوع عام شده است زیرا در یک سری موارد این دو کاملا مشابه هم هستند. در این بخش می خواهیم به تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر بپردازیم. با دیبا جت پرینتر همراه باشید.

لیبل پرینتر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست لیبل پرینتر مخصول چاپ لیبل می باشد. پرینتر مخصوصی که جهت چاپ بارکد، QRکد و اطلاعات محدودی از کالا روی لیبل تولید شده است. با استفاده از این دستگاه‌ می‌توان لیبل‌های دلخواه با انواع سایز، برای اجناس طراحی و چاپ کرد تا مصرف کننده و فروشنده راحت‌تر به اطلاعات کالا دسترسی داشته باشند و یا در انبار آن را پیدا کنند. این پرینتر ها در انواع مختلف صنعتی، نیمه صنعتی و رومیزی با برندهای مختلف عرضه می‌شوند.

مکانیزم لیبل پرینترها براساس نوع مذل ذستگاه و همچنین انتخاب مواد مصرفی آن‌ها به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم (Direct Thermal Printing) و چاپ انتقال حرارتی (Thermal Transfer Printing) است. برای مشاهده قیمت لیبل پرینتر کلیک کنید.

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

پرینتر حرارتی چیست؟

پرینتر حرارتی سبک جدیدی از پرینترها هستند که به عنوان صدور فیش دستگاه های خودپرداز بانک، رسیدهای حمل و نقل، رستوران ها و فروشگاه ها استفاده می شود. این پرینترها فقط می توانند روی رول های حرارتی مخصوص چاپ کنند.

مکانیزم اصلی این مدل پرینترها به صورت حرارت مستقیم بوده که این روزها در بازار رواج یافته‌اند و به‌جای استفاده از جوهر، تونر و ریبون، هد دستگاه تحت فشار و با ایجاد حرارت بر روی کاغذهای مخصوص، چاپ می‌کند. البته باید اشاره کنیم، کاغذ این دستگاه‌ها، از نوع معمولی نیستند و از برگه‌های حساسی استفاده می‌شود که در مقابل حرارت واکنش نشان می‌دهند.

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

تفاوت بین پرینتر حرارتی با لیبل پرینتر

پرینتر های ساوما دارای بورد هوشمند هستند که این باعث دقت بسیار بالای چاپ می شود و به دلیل دارا بودن سنسور ، چاپ دقیقا در کادر مورد نظر قرار خواهد گرفت اما در پرینتر های حرارتی به دلیل کالیبره نبودن چاپ های ردیف های بعدی جابه جا میشوند.

طول عمر هد در جت پرینتر های ساوما بالاتراز 200 کیلومتر چاپ میباشد اما در پرینترهای حرارتی 1.2 این مقدار است.

ریبون های ساوما دارای لایه پلی اتیلن هستند که باعث افزایش ماندگاری و کیفیت چاپ می باشد اما در لیبل پرینترهای حرارتی از ریبون های کربنی استفاده می شود که علاوه بر آلودگی محیطی ، در برابر سایش و نور بسیار آسیب پذیرند.