اخبار ومقالات

کارتریج جت پرینتر چیست؟

کارتریج جت پرینتر چیست؟ بسیاری از کسانی که به تازگی شروع به کار با جت پرینتر کرده اند حتما نام کلمه کارتریج را شنیده اند. شاید برای شما هم سوال شده که کارتریج چیست؟ در برخی از مواقع به هنگام چاپ با استفاده از جت پرینتر مشاهده شده است که چاپ شما کمرنگ تر از همیشه است و اگر این مشکل را پیگیری کنید متوجه می شوید که کارتریج تمام شده است. حال سوال این است که کارتریج جت پرینتر چیست؟

اگر می خواهید اطلاعات کافی در مورد این وسیله داشته باشید و ویژگی های آن را به طور کامل بدانید در این مقاله با ما همراه باشید. شما عزیزان برای خرید جت پرینتر و یا دریافت قیمت جت پرینتر می توانید همین حالا به وب سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید.

کارتریج جت پرینتر چیست؟

کارتریج جت پرینتر در واقع محفظه ای است از جنس پلاستیک و یا آلومینیوم که دارای دو قسمت اصلی است. قسمت اول کیسه جوهر است که حجم این کیسه وابسته به مدل کارتریج متفاوت است. عموما در بازار مدل HP45 مرسوم است که حجمی معادل 45cc جوهر را در خود جای می دهد.

قسمت دوم این کارتریج نازل آن می باشد که همان خروجی جوهر ست و بر خلاف سیستم های چاپ دیگر که مخزن جوهر و نازل از هم جداست، در سیستم چاپ HP نازل و مخزن جوهر در قطعه ای به نام کارتریج است. تا بدینجا به سوال کارتریج جت پرینتر چیست پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه جت پرینتر

شرکت HP با تکنولوژی بالا و ساخت نازل های بسیار کوچک و ظریف در تیراژ بالا و هزینه کم نسبت به نازل های دیگر جت پرینتر ها باعث شد تا زمانی که مخزن جوهر کارتریج جت پرینتر تمام میشود و اپراتور اقدام به تعویض کارتریج میکند هد دستگاه نیز تعویض شود و در واقع تمام دستگاه نو میشود.و در این میان با نگه داری اصولی از کارتریج جت پرینتر و رعایت نکاتی که در زمان تحویل دستگاه مسئولین فنی شرکت آرین بهرنگ به خریداران گوشزد می کنند میتوان کارتریج را شارژ کرد.

کارتریج جت پرینتر چیست؟

کارتریج جت پرینتر چیست؟

انواع مدل های کارتریج جت پرینتر

کارتریج جت پرینتر به دو صورت در بازار وجود دارد که به نام های کارتریج جوهری و لیزری معروف هستند. کارتریج جوهری برای پرینترهای جوهری می باشد و نوع دوم برای چاپگرهای لیزری است. دستگاه‌های جت پرینتر عموما برای عملیات چاپ چندین کارتریج دارند و کارتریج‌های جوهری  وسیله نازل آن را روی کاغذ در جت پرینتر پخش می‌کنند.

نحوه عملکرد کارتریج به چه صورت است؟

 نحوه چاپ با جت پرینتر به عنوان چاپگر جوهر افشان به حساب می‌آید. این فرآیند پیچیده بوده و نقش اصلی نیز برعهده هد پرینتر قرار دارد. البته این بخش دارای چندین نازل بوده که بدون آنها عملیات چاپ صورت نخواهد گرفت و نقش کلیدی دارند. فضایی که جوهر با گرما از آن عبور کرده و شرایط لازم برای خروج جوهر نیز جهت پخش شدن روی کاغذ فراهم خواهد آمد.

البته تکنیک‌های مختلفی برای انجام عملیات وجود دارد. چندی از چاپگرها دارای ویژگی مقاومتی هستند که بوسیله آن جوهر موجب گرم شدن نازل شده، تا هنگامی که تبخیر، جوشش و سپس موجب ایجاد حباب شود. در واقع حباب وسیله‌ای برای بیرون کردن جوهر بوده و این عملیات در مدت زمان بسیار کوتاه انجام خواهد گرفت.

در بخش دیگر سایر چاپگرها دارای کریستال کوچک پیزوالکتریک هستند که در خروجی نازل جای می‌گیرد. در این بین به مساوات آن یک سیگنال الکتریکی به کریستال مورد ذکر افزوده شده که شبیه به پمپ مایع عمل می‌کند و موجب خروج جوهر از نازل می‌شود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در بخش های پیشین بیان شد دیگر ابهاماتی در مورد کارتریج جت پرینتر چیست وجود نخواهد داشت. ما در شرکت دیبا جت پرینتر آماده ارائه تمامی خدمات در زمینه جت پرینتر هستیم. شما عزیزان برای خرید هریک از دستگاه و یا دریافت مشاوره خرید می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از مشاورین ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *