اخبار ومقالات

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

ویژگی های دستگاه جت پرینتر چیست؟ یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در خط تولید استفاده می شود دستگاه جت پرینتر می باشد. به این دستگاه چاپگر صنعتی هم گفته می شود. کلمه پرینتر به معنی چاپ کننده و یا چاپگر است و جت نیز به معنی پرتاب کننده و یا پریدن است. در واقع جت پرینتر به معنی چاپگر پرتاب می باشد. در این مقاله می خواهیم ویژگی های دستگاه جت پرینتر را برای شما معرفی کنیم تا با اطلاعات کافی بتوانید بهترین محصول را برای خود سفارش دهید.

کاربرد دستگاه جت پرینتر

جت پرینتر در بیشتر صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی، مواد سلولوزی، اشامیدتی و حتی صنایع چوب و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. هر خط تولیدی که نیاز به درج اطلاعات بر روی محصولات آن دارد بایستی دستگاه جت پرینتر داشته باشد. با استفاده از این دستگاه می توانید قیمت، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شیفت کاری، شماره سریال و … را بر روی محصولات درج کنید.

همچنین این دستگاه به منظور پیشگیری از کپی محصولات نیز کاربرد دارد.  جت پرینتر در صنایع و کارخانجات مختلف جایگاه ویژه ای دارد. زیرا با استفاده از آن اطلاعات مهمی روی محصول چاپ می شود که باعث شناسایی محصولات یک کارخانه یا خط تولید می شود. به عنوان مثال با چاپ کردن لوگوی کارخانه، شماره شیفت، تاریخ تولید و اطلاعاتی از این قبیل، محصولات آن کارخانه یا کارگاه از دیگر محصولات کاملا قابل تشخیص است.

بیشتر بخوانید: جت پرینتر چیست؟

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

تمامی جت پرینترها دارای ویژگی های مشترکی هستند که هر خریداری باید از آن ها اطلاعات کافی داشته باشد. اگر قصد خرید جت پرینتر را دارید و یا اینکه می خواهید اطلاعات کافی در زمینه ویژگی های دستگاه جت پرینتر داشته باشید می توانید در این مقاله با ما همراه باشید. برخی از بارزترین ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

توانایی چاپ اطلاعات متغیر

دستگاه های جت پرینتر اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، ساعت تولید، شماره شیفت و … را روی محصول درج می کند. این اطلاعات گاها متغیر است و این دستگاه به صورت خودکار این اطلاعات را تولید می کند و نیازی به تنظیم دستی نیست. در واقع این دستگاه بهترین گزینه برای چاپ داده های متغییر می باشد.

چاپ بدون تماس

با استفاده از دستگاه تاریخ زن نیازی به تماس مستقیم با محصول نیست و به راحتی می توان از فاصله اطلاعات مورد نیاز را درج کرد.

سرعت بالا

سرعت در خط تولید حرف اول را می زند. برای اینکه بتوانید تیراژ بالایی را در روز تولید کنید بایستی دستگاه های با سرعت بالایی داشته باشید. از ویژگی های دستگاه جت پرینتر سرعت بالای آن می باشد.

بهره مندی از تکنولوژی های جدید

جت پرینترها از تکنولوژی های مختلفی بهره مند هستند. از متداول ترین این تکنولوژی ها laser، TTO ، TIJ و CIJ هستند. در ادامه این تکنولوژی ها را به صورت جداگانه برای شما شرح می دهیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه تکنولوژی های چاپ در جت پرینترها

laser

تکنولوژی لیزری با سایر سیستم ها متفاوت است. این سیستم سرعت بالایی دارد و اگر محل نصب آن مناسب باشد. عمل چاپ را با کیفیت خوبی انجام می دهد.به علت هزینه اولیه بالایی که این نوع چاپگرها نسبت به سایر چاپگرها دارند و همچنین به دلیل مناسب نبودن برای سطوح مختلف، این جت پرینتر برای همه صنایع گزینه خوبی نمی باشد. اما برای سرعت تولید بالا بسیار مناسب است و در بلند مدت بازگشت سرمایه خوبی دارد.

TTO

در این تکنولوژی که چاپ انتقال حرارت نام دارد، ماده چاپی بر اثر حرارت روی ریبون ذوب می شود و سپس روی سطح مورد نظر (کاغذ یا سلفون) می چسبد. این تکنولوژی برای چاپ بر روی برچسب و مواردی که ماندگاری چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است کاربرد فراوانی دارد. اگر چاپ با سرعت و کیفیت روی بسته بندی انعطاف پذیر مدنظر باشد، به احتمال فراوان جت پرینترهای حرارتی TTO اولین انتخاب خواهد بود. این تکنولوژی به طور خاص جهت چاپ روی بسته بندی های منعطف تولید شده است، اما سایر دستگاه ها کاربردهای متعددی دارند.

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

ویژگی های دستگاه جت پرینتر

CIJ

جت پرینترهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند دارای سرعت بالایی هستند. در حجم کار بالا انتخاب مناسبی هستند. این چاپگرها یکی از متداول ترین دستگاه ها در بازار هستند که به دلیل همه کاره بودن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. این تکنولوژی دارای محدودیت در تعداد سطر است. به عنوان مثال جت پرینتر دو سطر نمی تواند بیشتر از دو سطر چاپ کند.

TIJ

این چاپگرها کارتریجی هستند و از کارتریج شرکت HP استفاده می کنند. قیمت این دستگاه مناسب بوده و استفاده از آن در این سالها عمومیت یافته است. جت پرینتر کارتریجی ساختاری ساده دارد و در صورت خرابی، زمان زیادی برای رفع عیب و توقف خط نیاز نمی باشد. هنگامی که اقدام به تعویض کارتریج این دستگاه می کنید، هد چاپگر هم عوض می شود که این عمل باعث تازه و سالم بودن همیشگی هد می شود و در نتیجه امکان خرابی هد و توقف خط بسیار کم می شود.

سفارش جت پرینتر برای خط تولید

در صورتی که دارای خط تولید هستید و می خواهید اقدام به سفارش جت پرینتر نمایید پیش از خرید حتما مشاوره های لازم را دریافت کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. شما عزیزان برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید. در این مقاله به طور مفصل در مورد ویژگی های دستگاه جت پرینتر به بحث و بررسی پرداختیم. پس از مطالعه می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *