اخبار ومقالات

جت پرینتر چیست؟

جت پرینتر یک پرینتر معمولی با کاربری خانگی، اداری و یا تجاری نیست، بلکه یک چاپگر صنعتی تماسی حرارتی مقاوم با کاربری مداوم برای استفاده در کارگاه‌ها و کارخانجات جهت پرینت صنعتی پرسرعت تیراژ بالا و همزمان تاریخ و قیمت، برچسب و لیبل، لوگو و آرم، بارکد دو بعدی و بارکد میله‌ای، به همراه مشخصات کلیدی محصولات تولیدی بر روی خود محصول و یا بر روی بسته بندی آنها می‌باشد

برای پرینت صنعتی پرسرعت بر روی محصولات در حال حرکت بر روی خط تولید، سیستم عملکرد جت پرینترهای صنعتی اساسا بر پایه ایجاد حرارت از طریق هد دستگاه بر روی ریبون وچاپ روی محصول و یا بسته بندی آن به نحوی که نوشته چاپ شده در برابر رطوبت و استحکاک مقاوم بوده و به سادگی از روی محصول پاک نشود، می‌باشد. همچنین ، جت پرینتر مورد استفاده در صنایع مختلف ، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع دارویی ، باید حتما با شرایط صنعتی مورد استفاده هماهنگی کامل را داشته باشد.

شرایط صنعتی برای جت پرینتر چیست؟

منظور از شرایط صنعتی برای یک چاپگر صنعتی یعنی، در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، انواع لوله، صنایع پتروشیمی، صنایع سلولزی، آب معدنی، صنایع چوب و ام دی اف و نئوپان، نظامی و غیره از جت پرینترهای صنعتی برای چاپ صنعتی بر روی خود محصولات و یا بسته بندی محصولات استفاده می شود. معمولا در چنین صنایعی، حداقل یک یا چند خط تولید بسیار سریع وجود دارند که به صورت موازی و یا به صورت سری در حال تولید کالا و محصولات و معمولا بسته بندی آنها می‌باشند.

انواع جت پرینتر 

جت پرینتر به دو دسته جت پرینتر دستی و جت پرینتر ثابت تقسیم می شود که مشخصات و تفاوت های آنها می پردازیم:

  • جت پرینتر های دستی

این جت پرینتر برای چاپ محصولات با حجم کاری کم و یا مشتریانی که بودجه کمی دارد در نظر گرفته شده است حتی مشتریانی که میخواهند چاپ بر روی محصولات بزرگ انجام دهند نیز می توانند از این جت پرینتر استفاده کنند.

جت پرینتر دستی ساده‌ترین مدل را در جت پرینتر ها دارد با این جت پرینتر شما می توانید عملیات چاپ را روی تمامی سطوح انجام داده و هیچ محدودیتی در ابعاد چاپ ندارد. جت پرینتر دستی توانایی چاپ با هرگونه فونت ، زبان ، بارکد و… را دارد.

  • جت پرینتر ثابت

جت پرینتر ثابت دستگاهی است که مناسب استفاده در کارخانجات و تولیدی با محصولات بالا می باشد. فرایند چاپ این جت پرینتر به صورت تمام اتوماتیک صورت می گیرد. این دستگاه به نام های جت پرینتر ثابت یا اتوماتیک شناخته می شود.

انواع برند جت پرینترهای دستی و صنعتی

جت پرینتر Savema

جت پرینتر جوهری ویدئوجت

جت پرینترهای دومینو Domino

جت پرینتر LINX – پرینتر لینکس

جت پرینتر Hitachi

جت پرینتر Bestmark پرینتر بست مارک

پرینتر صنعتی Bettermark

پرینترهای صنعتی Betterjet

پرینتر U2 – پرینتر دستی U2

جت پرینتر Sauven

جت پرینتر Elfin

جت پرینتر ROTTWEIL

جت پرینتر Macro

مزایای پرینترهای صنعتی Savema

مزایا: جت پرینتر ساوما چاپ با کیفیت دقیق 300dpi ، چاپ در طول عرض های مختلف بسته به  قیمت مناسب ، قابلیت چاپ انواع متون لوگو بارکد متن ، امکان ذخیره متن به صورت نامحدود ، عمربالای قطعات مصرفی ازجمله هد ، بهره‌گیری از سرو موتورهای وقطعات آلمانی با مارک فستو ، منوی فارسی ، رابط کاربری بسیار آسان ، تقویم فارسی ، نرم‌افزار رایگان ، ارائه خدمات انلاین

سرعت بالای چاپگرهای صنعتی

خطوط تولید صنایع بزرگ معمولا از سرعت بسیار بالای برخوردارند و محصولات بر روی خط تولید و یا تسمه نقاله با سرعت بالا در حال حرکت می‌باشند. در چنین سرعت های بالایی امکان توقف محصول برای درج و چاپ قیمت یا تاریخ و یا مشخصات بر روی آنها وجود ندارد، هر لحظه توقف در خط تولید، هر چند بسیار کوتاه، هزینه ها و خسارت بسیاری را برای صنایع بزرگ به همراه دارد.

از اینرو پرینتر صنعتی مورد استفاده در این صنایع معمولا از نوع جت پرینتر تماسی حرارتی صنعتی می‌باشد که با فاصله کمی از خط تولید به صورت ثابت قرار میگیرد. با حرکت سریع محصولات بر روی خط تولید، بدون توقف حرکت و یا حتی بدون کند شدن حرکت خط تولید، جت پرینتر صنعتی ثابت قرار گرفته در کنار خط تولید با تکنولوژی پیشرفته موقعیت کالاها را شناسایی نموده و بر اساس برنامه داده شده به دستگاه جت پرینتر ریبونی ، چاپ را با حرارت و سرعت بالا و بر اساس طرح داده شده به دستگاه بر روی محصول و یا بستهمیزند و از این چاپ بر روی محصول یا بسته بندی طرحی که معمولا مشخصات محصول،قیمت محصول،بارکد،لوگو،تاریخ محصول و…می باشد بر روی محصول و یا بسته بندی آن شکل گرفته و به سرعت خشک و پایدار میشود. بنابراین یکی از ویژگی‌های مخصوص پرینترهای جت صنعتی سرعت آنها و دیگری دقت بالای آنها می‌باشد.

جت پرینترهای تماسی حرارتی ریبونی(Thermal Transfer Overprinter)

در این نوع پرینترها به جای استفاده از جوهر وحلال از ریبون استفاده شده که دیگر مشکلاتی از جمله خشک شدن زودهنگام جوهر داخل دستگاه گرفتگی دستگاه و… را ندارد وبا استفاده ازتکنولوژی حرارت و چاپ،چاپی با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.جت پرینتر برند ساوما ساخت کشور ترکیه با اعطای نمایندگی رسمی به شرکت دیبانگاران آوید مشکلاتی از جمله تحریم اقتصادی صنعتی را حل کرده است وشرکت دیبانگاران آوید با به‌کارگیری نیروهای متعهد درجهت خدمت رسانی به کشور درتلاش است

تکنولوژی دستگاه های جت پرینتر

جت پرینتر از نوع نوشتاری به دو دسته ریز نگار و درشت نگار تقسیم می شود که به آنها می پردازیم:

  • جت پرینترهای Piezo

در پرینترهای صنعتی پیزو از پدیده ای به نام پیزو الکتریک وارون بهره گرفته می شود. برخی مواد مانند تعدادی از بلورها در اثر دریافت پالس الکتریکی ، نیروی فشاری ایجاد می کنند. پیزوالکتریک وارون به معنی تغییر شکل آنها بر اثر اعمال اختلاف پتانسیل  الکتریکی است. اگر دو وجه روبرویی در هر یک از این بلورها را به اختلاف پتانسیل متناوب الکتریکی وصل کنیم، تغییر شکل متناوبی در آن رخ می‌دهد و به ارتعاش در می‌آید.

مزایا و معایب پرینترهای صنعتی Piezo

مزایا : کیفیت چاپ مناسب (dpi 180) | قیمت اولیه مناسب

معایب : فاصله بسیار کم هد از محصول (در حد چند میلیمتر) | هزینه های مصرفی بالا (جوهر و سرویس) | نیاز به تعویض هد پس از زمان معین | شستشوی هد به صورت دستی | سرعت کم (35متر بر دقیقه) | امکانات نرافزاری ضعیف

  • جت پرینترهای T.I.J

در جت پرینتر های حرارتی نیز از ایجاد یک پالس فشاری جهت بیرون راندن جوهر از دهانه (نازل) استفاده می گردد. در این روش از یک مقاومت الکتریکی کوچک استفاده می شود. این مقاومت در تماس با باریکه ای از جوهر به نازکی یک دهم میکرون قرار دارد. مقاومت الکتریکی در یک لحظه کوتاه جوهر را به شدت گرم کرده و به جوش می آورد. در این حالت یک حباب به وجود می آید که تا هزار برابر حجم اولیه رشد کرده منبسط می شود و جوهر را از دهانه به بیرون می راند. سپس سرد شدهه  منقبض می گردد و جای خالی آن دوباره با جوهر موجود در کارتریج پر می گردد و این روند ادامه می یابد.

مزایا و معایب پرینترهای صنعتی T.I.J

مزایا : کیفیت چاپ خوب (تا dpi 300) | قیمت اولیه مناسب | کاربری آسان

معایب : هزینه مصرفی بالا (جوهر کارتریجی) | فاصله کم هد از محصول (در حد میلیمتر) | حد اکثر سرعت چاپ تا 60 متر بر دقیقه

  • جت پرینترهای DOD Valve Inkjet Printer

در این روش یک سری از دهانه های خروجی جوهر (نازل) توسط سوپاپ هایی کنترل می شوند. مخزن جوهر با اتصال به مخزن هوای فشرده تحت فشار قرار می گیرد و با باز و بسته شدن سو پاپ ها، جوهر از دهانه به بیرون پرتاب می گردد. قطره  های پرتاب شده از دهانه های هد ، بر روی محصول در حال حرکت انواع کارکتر را به چاپ می رساند. پرینترهای درشت نگار از این روش استفاده می کنند.

  • مزایا و معایب پرینترهای صنعتی Valve Jet Prinetr

مزایا : چاپ درشت با ارتفاع زیاد | فاصله زیاد هد تا محصول (تا 35 میلیمتر)

معایب : کیفیت چاپ نسبتا پایین | محدودیت در چاپ با اندازه ریز | نیاز به اتصال به سیتم هوای فشرده

جت پرینترهای C.I.J

در جت پرینترهای CIJ جریان جوهر توسط یک پمپ فشار قوی از مخزن به سمت دهانه (نازل) به وجود می آید. در هد دستگاه یک کریستال پیزو الکتریک با ایجاد امواج صوتی جریان جوهر را به هزاران قطره پی در پی تقسیم می کند. قطرات جوهر در معرض یک میدان الکتریکی قرار گرفته باردار می شوند. این میدان با توجه به درجه انحراف مورد نظر برای قطرات جوهر، متغیر است. این قطرات از یک میدان الکتریکی دیگر عبور داده شده تا هر یک بر اساس بار الکتریکی که دارند به درجه انحراف مورد نظرر رسیده و پس از خروج از دهانه (نازل) بر روی سطح مورد نظر پرینت کنند.

مزایا و معایب جت پرینترهای C.I.J

مزایا : فاصله زیاد هد از محصول (تا 35 میلیمتر) | نرم‌افزار کاربری قوی | سیستم شستشوی خودکار داخلی

معایب : کیفیت چاپ نسبتا پایین ، هزینه مصرفی

فروش و خدمات گروه دیبانگاران آوید در زمینه جت پرینتر صنعتی

بازدید رایگان کارشناسان ما از شرکت و خط تولید محصولات مشتریان

ارائه مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع دستگاه جت صنعتی برای خط تولید مشتریان

ارائه خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش با پشتیبانی سطح بالا(2سال وارانتی،10سال خدمات پس از فروش)

نمایندگی رسمی شرکت Savema داخل ایران

فروش جت پرینتر های جوهر افشان و جت پرینتر های ساوما

محصولات، تجهیزات و لوازم پرینترهای صنعتی ارائه شده توسط گروه پاساک

ارائه دهنده ریبون های ITWساخت کشور آمریکا،جوهر وحلال ، هد kyochera ژاپن

قیمت جت پرینتر صنعتی و خرید جت پرینتر

تولید کنندگان گرامی زمان خرید جت پرینتر برای خط تولیدتان باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا در طولانی مدت از خریدی که انجام داده اید راضی باشید. قیمت جت پرینتر به تنهایی نباید تنها عامل انتخاب شما باشد. نه یک دستگاه ارزان برای خط تولید شما مناسب است و نه یک دستگاه خیلی گرانقیمت، بلکه مناسب ترین دستگاه برای خط تولید شما بهترین دستگاه برای خرید می‌باشد.

برای خرید یک Jet Printer باید ابتدا به همخوانی دستگاه Jet Printer مورد نظر با خط تولید و محصول تولیدی و سطحی که قرار است بر روی آن عملیات پرینت صورت بگیرد توجه داشته باشید. عوامل مهم دیگر در انتخاب بهترین دستگاه جت برای خط تولید شما عبارتند از:

1) ریزنگار یا درشت نگار بودن دستگاه

2) تعداد خطوط قابل چاپ توسط پرینتر صنعتی

3) سرعت پرینت دستگاه (با واحد سانتی‌متر و متر بر ثانیه و در دقیقه) – سرعت دستگاه حتما باید با سرعت خط تولید شما قابل تطبیق باشد.

4) مرغوب بودن جنس خود دستگاه و کیفیت بالای چاپ آن بر روی سطح مورد نظر شما.

5) قیمت موارد مصرف دستگاه باید از دیگر پارامترهای مورد نظر شما باشد.

6) خرابی کم و مقاومت بالا و هزینه کم تعمیرات و پشتیبانی از دیگر موارد مهم می‌باشند.

7) قیمت لوزام جانبی و مواد مصرفی دستگاه مورد نظر حتما باید در نظر گرفته شوند.

8) گارانتی ، پشتیبانی مناسب و خدمات پس از فروش مهمترین پارامتر مورد نظر شما باید باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره جهت انتخاب مارک و مدل دستگاه مناسب برای خط تولید شما، با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید.

مشاوره، گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت دبانگاران آوید

کلیه جت پرینتهای ارائه شده توسط شرکت دیبا جت پرینتر به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی و متناسب با خطوط تولید کارخانجات ارائه و پیشنهاد می‌گردند.

یکی از مزایای خرید از گروه دیبانگاران برخورداری از قیمت مناسب، گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش توسط واحد فنی و پشتیبانی ما می‌باشد.

دستگاه‌های جت پرینتر ارائه شده ، بسته به نوع و مارک آنها، قابلیت استفاده به عنوان دستگاه پرینتر می باشد. بسته بندی، دستگاه تاریخ زن و دستگاه چاپ مشخصات و دستگاه چاپ قیمت محصولات مستقیما بر روی خود محصول و یا بسته بندی محصول در صنایع غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی، صنایع پتروشیمی ، صنایع سلولزی، آب معدنی را دارا می‌باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره جهت انتخاب مدل دستگاه مناسب برای خط تولید شما، با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید.

واحد فروش 66572270

شریفی