اخبار ومقالات

بارکدQR چیست ؟

بارکد QR چیست ❗️❗️❗️❗️

جت پرینتر

?پیش از این قواعد رمزگذاری بارکدها فقط اجازه ی نمایش و ذخیره سازی اعداد را می داد ولی امروزه به کمک نشانه گذاری های جدید و استفاده از رمز گذاری ماتریسی می شود مجموعه ی حروف الفبا یعنی متن و حتی بیشتر از آن را در یک رمزینه جا داد .
بارکُد QR دربردارنده چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینه سپید است،که شما با داشتن یک موبایل هوشمند یا حتی غیر هوشمند و ریختن نرم افزار بارکد خوان روی موبایلتان، می توانید به راحتی اطلاعات رمز شده رو روی تلفن همراه خود ببینید.
1_بارکد QR ⬅️ چهار حالت مختلف ، بارکد عددی ، الفبایی ، بارکد byte/binary و kanji دارد ، بارکد QR در ژاپن برای اولین تولید و رشد پیدا کرد این دامنه بارکد ها عمومی و رایگان می باشند .

2_بارکد Data matrix ⬅️ نوعی بارکد 2 بعدی بر روی برچسب های کوچک چاپ می شوند به همین دلیل بارکد data matrix مورد توجه صنایع الکترونیکی قرار گرفته است .

3_بارکد pdf417 ⬅️از خانواده بارکد های 2 بعدی ، در برنامه کاربردی که نیاز به ذخیره حجم زیادی داده دارند استفاده می شود ، مانند عکس ، اثر انگشت ، متن ، امضاء ، اعداد و گرافیک.

4_بارکد AZTEC ⬅️جزء مجموعه بارکد دوبعدی ، بیشتر توسط صنعت حمل و نقل به خصوص بر روی بلیط های هواپیمایی چاپ می گردد . ⭕️ پرینترهای حرارتی دیجیتالی ساوما ایده آل برای چاپ انواع بارکدها با بالاترین کیفیت 300DPI میباشد.⭕️