اخبار ومقالات

انواع دستگاه جت پرینتر و ویژگی های آن ها

انواع دستگاه جت پرینتر و ویژگی های آن ها
جت پرینتر درشت نگار چیست؟
تفاوت جت پرینتر با لیزر جت چیست؟
دستگاه جت پرینتر چاپ روی سلفون بستنی
قیمت جت پرینتر
چاپ نامرئی با جت پرینتر
چاپ روی پالت با جت پرینتر
بهترین جت پرینتر برتر بازار 
نحوه شستشوی هد جت پرینتر
نوار نقاله جت پرینتر
جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات
جت پرینتر دومینو
بهترین مارک جت پرینتر

انواع دستگاه جت پرینتر کدام است و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در صورتی که پیش از خرید جت پرینتر صنعتی نیاز به کسب اطلاعات در مورد انواع دستگاه جت پرینتر صنعتی دارید می توانید در این مطلب با ما همراه باشید. در مقاله به بررسی انواع جت پرینتر و تاریخ زن پرداخته ایم. حتما برای شما هم پیش آمده است زمانی که یک محصول بی نام و نشان و بدون اطلاعات را مشاهده می کنید برای خرید آن هیچ گاه اقدام نمی کنید و از خرید صرف نظر می کنید. در واقع تمامی مردم پیش از خرید اطلاعاتی که بر روی آن درج شده را می خوانند و تاریخ تولید و انقضا را چک می کنند.

این اطلاعات با استفاده از دستگاه جت پرینتر بر روی محصولات چاپ می شوند که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. می توان گفت این دستگاه جزو الزامات هر خط تولیدی می باشد. برای کسب اطلاعات در مورد انواع جت پرینتر در این بخش همراه دیبا جت پرینتر باشید.

انواع دستگاه جت پرینتر 

جت پرینتر ها تحت اسامی دیگری نیز در بازار معروف هستند. به این دستگاه ها چاپگر صنعتی، بارکدزن، تاریخ زن و ... هم گفته می شود. این دستگاه به عنوان یکی از تجهیزات چاپ الکترونیکی در بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود. جت پرینتر در آخرین مرحله تولید محصول قرار می گیرد و اطلاعات مهم را بر روی محصول درج می کند. همچنین با استفاده از این دستگاه شما می توانید اطلاعات دیگری مانند لوگو و حتی مشخصات نامرئی را نیز پرینت کنید.

بیشتر بخوانید: دستگاه چاپ روی قوطی های فلزی

دستگاه جت پرینتر صنعتی

یکی از انواع دستگاه جت پرینتر نوع صنعتی آن می باشد که تحت عنوان سنسور دار و یا جت پرینتر جوهر افشان نیز در بازار به فروش می رسد. این دستگاه جوهر را با فاصله بسیار کم بر روی سطح بسته بندی کالا پخش می کند. سرعت عمل جت پرینترهای صنعتی بالاست و اطلاعات عددی و یا متنی را به راحتی می توانید بر روی ان درج کنید.

جت پرینترهای صنعتی که معروف‌ترین نمونه از انواع دستگاه جت پرینتر شناخته می‌شوند، در مدل‌های مختلفی از جمله CIJ، Drop On Demand و سیستم Hp و… در بازار موجود می‌باشند. هر یک از مدل‌های مذکور بسته به اینکه جت پرینتر درشت‌نگار یا جت پرینتر ریزنگار باشد مصارف خاص خود را دارند. انجام عملیات چاپ با این دستگاه‌ها بسیار ساده و سریع است؛ به طوری که کاربر می‌تواند با داشتن اطلاعات بسیار کم در رابطه با نحوه کارکرد آن‌ها اقدام به درج مشخصات محصول کند. یکی از مزیت‌های جت پرینترهای صنعتی، مصرف بسیار پایین جوهر در آن‌ها می‌باشد. در واقع همین ویژگی سبب شده است تا چت پرینترهای صنعتی در مقایسه با سایر دستگاه‌های چاپگر بیشتر موردتوجه صنایع قرار گیرند؛ چرا که مصرف پایین جوهر در کاهش هزینه‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.

دستگاه جت پرینتر دستی

نوع بعدی از انواع دستگاه جت پرینتر نوع دستی می باشد که تحت عنوان جت پرینتر پرتابل نیز شناخته می شود. با استفاده از این دستگاه نیز می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را درج کنید. از تفاوت های اصلی آن با نوع صنعتی می توان به این موضوع اشاره کرد که نوع دستی فاقد سنسور می باشد و به واسطه دست اپراتور، شاسی جت پرینتر گرفته شده و اطلاعات مورد نیاز درج می شود.

ناگفته نماند که شما می‌توانید با استفاده از این نوع جت پرینتر اطلاعات موردنیاز را حداکثر تا ۶ سطر با اندازه فونت‌های مختلف بر روی سطوح گوناگون چاپ کنید. پرینتر دستی یکی از انواع دستگاه جت پرینتر بوده که برای چاپ اطلاعات و درج باکیفیت آن‌ها بر روی سطوح مختلف به کارتریج نیاز خواهد داشت. از آن‌جایی که پرینترهای دستی به یک اپراتور نیاز دارند، خوب است که افراد ماهر با آن‌ها کار کنند تا خروجی چاپ با کیفیت باشد. ازجمله مزیت‌های پرینترهای دستی می‌توان به وزن سبک آن‌ها اشاره کرد. برخلاف جت پرینترهای صنعتی، شما می‌توانید این نوع از تجهیزات چاپ را به راحتی حمل کرده و عملیات چاپ اطلاعات را بر روی سطوح بزرگ و کالاهای حجیم هم‌چون بشکه، گالن و لوله‌های بزرگ به انجام رسانید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی فروش جت پرینتر در تهران

نکات مهم در خرید انواع دستگاه جت پرینتر

پیش از خرید هر محصولی در ابتدا نیاز خود را بسنجید تا بدانید چه نوع جت پرینتری برای خط تولید شما مناسب تر است. سپس می توانید انواع مدل های جت پرینتر صنعتی را در وب سایت دیبا جت پرینتر مشاهده و از نظر مشخصات فنی باهم مقایسه کنید. برخی از نکاتی که هنگام خرید می بایست آن ها را در نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد.

  • دستگاه را متناسب با سایز بسته‌بندی و جلد محصول تولیدی خریداری نمائید.
  • دستگاه‌های جت پرینتر در دو نوع کلی صنعتی و دستی در بازار موجود هستند که نوع صنعتی عموماً برای کارخانجات بزرگ و نوع دستی برای کارگاه‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • توجه به نوع جوهر مصرفی دستگاه نیز حائز اهمیت می‌باشد. پیشنهاد ما این است جوهری را برای دستگاه در نظر بگیرید که ماندگاری بیشتری بر روی بسته‌بندی کالا داشته باشد و در عین حال قیمت آن نیز مناسب باشد.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع دستگاه جت پرینتر و کاربرد آن ها پرداختیم. هنگام خرید تمامی نکات لازم را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به سفارش نمایید. شما عزیزان برای خرید و یا سفارش در هر کجای ایران و جهان که باشید می توانید سفارش خود را ثبت کنید و از دیبا جت پرینتر آن را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *